Eredeti Post

-Ági
Cím: new york times cikk
11.14.09 9:34 am
György Kemény címzett: saját magam
részletek megjelenítése nov. 10. (5 napja)


Cikk Tools Sponsored By
Larry ROHTER
Megjelent: november 8, 2009

Gitár, billentyűs hangszerek és dob nem ledönt a berlini fal. Hanem a
fiatalok számára, akik segítettek csökkentse a kommunista rendszerek
egész Kelet-Európa az 1989 őszén, pop zene mélységesen felforgató erő,
inspiráció és nélkülözhetetlen eszköze a tiltakozás a kihívást, és
aláaknázza a totalitárius állam szigorúbb, mint bármelyik szülő.
Ugrás a következő bekezdésben

Most középkorú, néhány zenész, aki játszott a száműzetés alatt az
utolsó szürke éves kommunista uralom gyűlt össze New York-ban a
hétvégén a fesztivál Rebel Waltz: Underground Music From Behind The
Iron Curtain. Performing Le Poisson Rouge-ban a West Village-én
pénteken és szombaton, zenekarok a Cseh Köztársaság, Magyarország,
Lengyelország, Románia és Szlovákia a 20. évfordulójára emlékezett a
fal azon bukik kaszkádok a hang a nagy hagyományokkal rendelkezik a
brit és az amerikai pop első motiválja őket.

Stílusában, a csoportok, amelyek közül néhány fog játszani később ezen
a héten a Chicago, Cleveland, Toronto és Washington volt az egész
térképet. Dezerter, egy lengyel, egy klasszikus punk zenekar, játék
rövid, hangos, punchy dalt kevés szünetekkel egymás között. Kontroll
Csoport, magyarországi, erőteljesen art-rock leanings, hosszú és
bonyolult suitelike darab, néha atonális intézkedéseket felvázoló twin
szaxofon. Bez Ladu egy skladu kiderült, hogy egy szlovák változata egy
brit kéttónusú zenekar, a zenészek is fárasztó a sovány kapcsolatok és
napszemüveget is, hogy az egységes e mozgalom.

Az esemény szervezője a kormány kulturális intézetek az öt ország
képviselteti magát, valamint a New York Public Library. Mi egyesítette
a csoportokat akkor és most, a beszélgetések során nyilvánvalóvá vált,
és egy kerekasztal-beszélgetés szombat délután a New School volt, a
közös álláspontot az anti-autoriter. Látták magukat a felkelők egyik
oka, punkok, akiknek lyrics korlát a status quo ellen, amelyeket
gyakran magas költségeket, beleértve a megfigyelést és a veszélye,
hogy a jelölt szociális élősködők, mert a zenét nem lehet jogilag
rögzített, vagy sugárzott játszott.

"Volt egy kulturális ellenzék mozgalom egész Kelet-Európa, a föld
alatti hálózatot, mondta Müller Péter Sziámi, egyike a három vezető
énekesekből, Kontroll Csoport, amely 1980-ban alakult. "Mindannyian
volna, hogy összehozza azokat, akik egymáshoz tartoznak, és hogy
bocsássa szabadon a lelket." A jutalom, mondta a szaxofonos, Hajnóczy
Árpád, volt, hogy a hivatalos jelölt az "ultra-jobboldali csoport" és
a "mindig van egy fehér Lada-on a sarkon, és nézte, és követ minket. "

Abban az időben a zenekar alig volt tudatában, mi történik Nyugaton,
még kevésbé ismeri egymást. -Val való hozzáférésük nyugati popzenét
korlátozott, vagy néha teljesen tilos, feltörekvő zenészek csak egy
pattanásos ismerete stílusok és trendek és arra kényszerült, hogy
dolgozzon ihletet nagyrészt mi történt velük elérni formájában karcos,
az illegális szamizdat kazettákat.

Michal Kaščák, az énekes és a billentyűs Bez Ladu egy skladu
elismerte, hogy ő nem hallotta a Sex Pistols, amíg a 1990-es években.
De azt eleven emlékei az 1980-as meghallgatni a negyedik vagy ötödik
generációs kazettás illegális volt, hogy két dal minden a Talking
Heads és a B-52's, vált a kedvenc zenekar. "Azon a kazettán is"
kihúzzák "és a" Psycho Killer "a Talking Heads és a" Planet Claire "és
a" Rock Lobster "a B-52's," jutott eszébe "Amikor a család elment
nyaralni Jugoszláviába, ami több volt toleráns ezekben a dolgokban, én
meg is tudunk vásárolni egy egész album minden csoport, amit
csempészett át a határon, a padló alatt szüleim autóval, az ő
segítségükkel.

De néha még a potenciális szövetségesei elleni harc totalitárius nem
tudja, mit tesz az ifjú zenészek, akik hallgatva a Szabad Európa Rádió
és az Amerika Hangja annyira hallani megragadja a legújabb pop
hangzik, hogy kap egy cenzúrázatlan változata news. Tagjai Dezerter
visszahívás meghívásának eleget titokban, mintegy 1983 vezetőivel
Szolidaritás és a római katolikus egyház, ami miatt az ellenzék a
kommunista hatalom Lengyelországban.

"Nem tudták megérteni, mi történik" a fiatalok körében ", ami
megmutatta számunkra, hogy a gondolkodásmódunk más volt, az övék, hogy
szerettünk volna valami mást," mondta krzysiek Grabowski, Dezerter a
dobos és zeneszerző, aki a 20 idő. "Mi volt jó munkát végez a
számukra, a munka a rendszer ellen, de a közúti közlekedés más volt."

Amikor a változás végül jött későn, 1989-ben ez gyors volt és tele van
meglepetésekkel. "A tanfolyam egy napot, december 22, 1989, mentünk
attól, hogy föld alatt a nagy többség, mondta Adrian Plesca, énekese,
az új hullám román együttes Timpuri Noi, utalva a napon, amikor
Nicolae Ceausescu diktatúrája összeomlott . "Ugyanaz a srác továbbra
is felelős az állam kulturális készülék, Mr. Plesca mondta, hogy úgy
tudja bizonyítani a demokratikus Bona Fides az új politikai
kontextusban", azt kérdezték: "Ki van még errefelé, aki
antikommunista?, ", ami kiderült, hogy nekünk."

De azok az eufórikus új szer, ami azt jelenti, amit Timpuri Noi román,
végül elenyészett. Az egyik legnagyobb Timpuri Noi 1989 utáni
slágerek, "Victory" tartalmazza ezeket a lyrics: "Azt kérdezem
magamtól, ha látok semmilyen változást / kérdezem, van-e változás / az
emberek." Dezerter továbbra is végez 1987 dalt svindli ", ami dúl,
hogy" Egy új szélhámosság kész / Ismét akarnak bejutni a fejed. "

Oly módon, néhány zenész azt mondta, a helyzet jött a teljes kört.
Ahogy a 1980-as években, azok többé nem kaphatnának a zenét játszott a
levegőben, nem azért, mert az állami cenzorok, hanem azért, mert ezek
az országok most már így teljes mértékben integrálódik a globális pop
gép állomások szívesebben játszanak azonos Britney Spears és Beyoncé
dalok és az MTV videókat, mint bárki más.

Mégis, a zenészek és a rajongóik továbbra is hisznek az átalakító erő
a zene. A New School esemény közönség országokból jövő még elnyomó
szabály, mint Irán és Kuba arra kérte a kelet-európaiak, hogy mit
tanultak az 1980-as, és milyen stratégiát fognak ajánlani.

"Én továbbra is azt mondják, hogy 1989-ben egy csoda," Mr. Kaščák
mondta. "Teljes mértékben elvárható, hogy élni az egész életemet a
kommunizmus alatt, nem tud utazni, vagy játszani, mint egy profi. Nem
érdekel a rádiót. Úgy érzem, most ingyen. Ha kellett volna mondanod,
hogy 20 évvel ezelőtt, 2009-ben szeretnék játszani New Yorkban, azt
mondtam neked, hogy szükség van egy pszichiáter. "


Comments




Szólj hozzá!
Vissza a Bloghoz